13.1.16

חשבונות משתמשים \ קבוצות

ישנם ארבעה אפשריות לניהול חשבונות המשתמשים
      1     לוח בקרה > ניהול משתמשים  (קיצור - netplwiz)
      2    ממשק ניהול – חיפוש > Control userpasswords2 (עם אפשריות יותר מתקדמות מהקודם)
      3     בחלון ניהול המחשב – למשתמשים עסקיים בלבד-
      4     שורת פקודה

מתגים
         ·         Net user  - יציג את כל המשתמשים כולל הפרטים
         ·         Net user xxx – יציג פרטים מורחבים על המשתמש
         ·         ADD הוספת משתמש  - דוג' Net user /add "xxx" 1234     - יוסיף שם משתמש בשם XXX עם הסיסמה 1234 (ניתן                    ליצור בלי  סיסמה) מה שמופיע אחרי הרווח מזוהה כסיסמה לכן אם רוצים שם משתמש  שמורכב מ2 שמות עם רווח (לא מומלץ) צריך לתחום את השם במרכאות    
        ·         123 Net user xxx ישנה את הסיסמה של המשתמש
        ·         Fullname – שם מלא
        ·         LOGONPASSWORDCHG  - מחייב את המשתמש לשנות סיסמה בכניסה הבאה
        ·         PASSWORDCHG – המשתמש לא יוכל לשנות את הסיסמה (ממולץ ביוזר שמשתמשים בו כמה משתמשים)
        ·         ACTIVE: NO – משתמש זמין\לא זמין – משתמש לא זמין לא יופיע בכניסה למערכת
        ·         PROFILEPATH[:path] באיזה מיקום לשמור את התיקייה של המשתמש

  •  יצירת משתמש לזמן מוגבל
   net user avi  1234  /expires:08/26/2016

/times הגבלת המשתמש לימים\שעות ספציפיות – ההגדרה היא לפי שעות עגולות.(24 או לפי 12 עם הוספת am/pm)  לימים ניתן להשתמש בקיצור (M,T,W,Th,F,Sa,Su)


דוג' - /time:M-T,08:00-17:00   המשתמש יוכל לעבוד ראשון עד חמישי בשעות 8-5


/time:M-T,08:00-17:00;F,8:00-13:00   - בנוסף לקודם יוכל לעבוד גם בשישי


 


רוצים לדעת מי המשתמש האחרון שהיה מחובר ומתי הייתה הכניסה הפקודה הבאת תדווח


net user administrator | findstr /B /C:"Last logon"
 







הערות
o        בארגונים גדולים לא מומלץ ליצור שם משתמש עם רווח אלא לעשות _ בין המילים
o        שם משתמש יכול להכיל עד 20 תווים – .  סיסמה 128 תווים
o        כשיש שם משתמש + שם מלא השם שיוצג בכניסה זה שם מלא


חשוב לדעת !!! לא לשנות סיסמה דרך ממשק הניהול אלא דרך לוח בקרה או שורת פקודה מכיוון שדברים יכולים להיפגע כמו לדו' מפתחות הצפנה 






קבוצות
כל משתמש משויך לקבוצה במערכת ומקבל את ההרשאות לפי הקבוצה. במערכת ישנם קבוצות מובנות
Administrator - מנהל– הרשאה מלאה – היוזר הכי גבוהה במשתמש קצה
backup - הרשאת היא החשובה ביותר אחרי מנהל מכיוון שאומנם שהוא לא יכול להתקין תוכנות אבל הוא יכול לקחת כל קובץ מערכת לשנות וטעון מחדש בצורה של גיבוי וככה לשנות הגדרות במערכת
power user - משתמש כוח– בין מנהל ל Users - יכול ליצור משתמש (עד הרמה שלו) וכן להתקין דברים
Users – משתמש רגיל יכול להתקין תוכנות ולשנות הגדרות אך לא לבצע שינויים בהגדרות המערכת
guests – משתמש אורח עם הרשאות מוגבלות לדוג' לא יכול להתקין דברים




Ø      במשתמש קצה לא ניתן ליצור קבוצות חדשות  בשרתים ניתן ליצור קבוצות ולהגדיר להם את ההרשאות

Ø      במערכות משתמש קצה רק משתמש אחד יכול לעבוד בכל רגע נתון על המערכת
Ø      במערכות שרתים כמה משתמשים יכולים להשתמש במערכת יחדיו


בכל ווינדוס נוצרים אוטומטית בעת התקנת המערכת 2 המשתמשים הבאים Administrator guests
Administrator בXP הוא זמין אך לא יופיע בעת כניסה למערכת בוויסטה ומעלה אינו זמין




מיקום תיקיות עיקריות של המשתמשים
כל זמן שהיוזר לא הופעל לא נוצרת תיקייה!

הערה – כל התיקיות של XP מופיעות גם בWIN7 כתיקיות צומת

פעולה / מערכת
XP
WIN 7
תיקיית המשתמש
documents and sattings
USERS
לתיקיית המשתמש %userprofile%
תבנית המשתמש
default user
Default
הגדרות משתמשים
ALL user
ProgramData
קבצים של תוכנות
Program fies
Program fies
קבצי הגדרות של תוכנות
User Profil
AppData > roaming
פתיחת ישום בעת כניסה ליוזר
Startup  
Programdata >Microsoft >windows \start menu
תיקיית משתמש עיקרית
appdata  
% LOCALAPPDATA%  - Local
% APPDATA% -  Roaming
מסמכים אחרונים

Recent
הכתובות של האתרים שגלשו בהם
Histori  
Histori  
קבצי מטמון תכנים של הדף טקסט\תמונות \נתונים

Tampporary internet files



·         תבנית משתמש – כל יוזר בהתחברות הראשונה מקבל סביבת עבודה (תיקיות\תוכנות בשולחן עבודה –תפריט התחלה) מתוך תבנית קבועה – ניתן להוסיף \ למחוק – משפיע רק על משתמשים חדשים

·         ALL user   מכיל את הנתונים העיקריים של המשתמשים הישנים וכן ניתן להוסיף (רק מנהל) נתונים למשתמש קיים

הערה - מה שמופיע בתיקיית default המשתמש יכול למחוק לעומת זאת מה שב ALL המשתמש לא יכול מכיוון שזה בתיקייה שאין לו גישה לשם  -לעומת זאת כשמנהל מוחק אצלו זה ימחק אצל כולם וכן המנהל יכול להוסיף שם דברים יופיעו לכל המשתמשים


·         כשמתקינים תוכנה הקבצים של התוכנה (מנוע) נשמר בpf  וההגדרות עבור המשתמש נשמר בUser Profil \ roaming ולכן כשיש בעיה במערכת לא חייבים להסיר ולהתקין אלא ניתן להסיר את קובץ ההגדרות בתיקיית המשתמש וכשתפעיל את התוכנה המערכת מתאפסת להגדרות של ההתקנה

חשוב לדעת  – לעולם לא מוחקים תיקיית הגדרות כיון שאולי נרצה לחזור אליה ולכן תמיד משנים את השם ומוסיפים בסוף OLD  

Ø      גישה מהירה לתיקיית המשתמש \משתמשים  > מקש ימיני על כפתור התחל > פתח
Ø      עריכת ההגדרות של כפתור התחל > מקש ימיני על כפתור התחל


אין תגובות: