15.5.16

טיפים ל-office



פיצול מסמך – אתה עובד על מסמך וצריך נתונים מ2 מקומות במסמך. במקום לעלות ולרדת הלוך ושוב ניתן לפצל את המסמך ל2 ולהסתכל בשני המקומות במקביל. תצוגה > פצל       כעת נראה את המסמך שלנו כפול: פעם אחת למעלה ופעם אחת למטה. כל חלק הוא עצמאי.

 

הצגת המסמכים זה לצד זה: באפשרות זאת ניתן להציג שני מסמכים שונים, צמודים האחד ליד השני, כדי לבצע זאת יש לפתוח את שני המסמכים, ולאחר מכן ללחוץ על " תצוגה > הצג זה לצד זה", אם יש לכם כמה מסמכים פתוחים, וורד ישאל אתכם איזה מסמך ברצונכם להשוות למסמך הנוכחי: כאשר אתם במצב זה, ישנה אופציה הנקראת: "גלילה סינכרונית", כאשר אפשרות זו לחוצה, שני המסמכים נגללים בו זמנית

 

 

ניווט בוורד

לעיתים אנו צריכים להגיע לתחילת השורה, או לסוף השורה במהירות. קורה שאנו לא מצליחים, כי משולבים בשורה שלנו: מילים בשפה אחרת, מספרים, ועוד. על מנת להגיע לתחילת השורה המוחלט, נציב את סמן העכבר בתוך השורה שבה אנו רוצים לנווט לתחילתה נקיש על המקש: "Home"  – . אם ברצוננו להגיע לסוף השורה המוחלט, נקיש על המקש "End" .

כדי להגיע לתחילת המסמך \ סוף המסמך נשתמש בצירוף המקשים: "Ctrl + Home" או "Ctrl + End" בהתאמה. כדי לקפוץ מילה שלמה נשתמש בצירוף: "Ctrl + חץ". חץ ימין \ חץ שמאל.

על מנת לגלול דפים\מסמך ניתן כמובן להשתמש בעכבר, אך ניתן גם לא לעזוב את המקלדת, אלא להקיש על המקשים "Page Up" – גלילה למעלה, "Page Down" – גלילה למטה.

 

מחיקה

על מנת למחוק מילים ואותיות לאחור אנו כמובן נשתמש ב – "BackSpace".

על מנת למחוק מילים ואותיות קדימה אנו נשתמש ב- "Delete" או "Del". כדי למחוק מילה שלמה אנו נשתמש בצירוף: "Ctrl + Delete" – מחיקת מילה שלמה קדימה. או "Ctrl + Backspace" מחיקת מילה שלמה אחורה.

 

לשנות עיצוב של טקסט:

  • הדגשה: "Ctrl + B".
  • קו תחתון: "Ctrl + U". שני קווים תחתונים: "Ctrl +Shift + D". קו מקווקו: "Ctrl + Shift + W"
  • נטוי: "Ctrl + I".
  • הגדלה \ הקטנה של טקסט: "[ + Ctrl" (סוגר מרובע המופנה כלפי שמאל), "] + Ctrl".

 

 

העתקה \ הדבקה

העתקה - "Ctrl + C"   \ גזירה Ctrl + X
הדבקה Ctrl + V
שכפול (מתבצע בפעולה אחת במקום להעתיק ולהדביק) "Ctrl + D".

- בהעתקה ניתן לבחור האם לשמור על עיצוב המקור או להעתיק ולשלב בעיצוב הקיים במקום

 

ביטול פעולה

כדי ל"חזור אחורה בזמן" – ולבטל פעולה אחרונה שביצענו (Undo), ניתן ללחוץ על צירוף המקשים: "Ctrl + Z", וכדי לבצע שוב את הפעולה שביטלנו (Redo) יש ללחוץ: "Ctrl + Y"

 

מברשת עיצוב

אנשים רבים שצריכים לבצע הרבה עיצובים במסמך, והעיצוב חוזר על עצמו. מסמנים מחדש בכל פעם את המילים הדורשות עריכה, וחוזרים על פעולה זו מאות פעמים. – בשביל זה נועד מברשת עיצוב

ניתן לסמן משפט אחד ולערוך כרצוננו, ואז להעתיק את העיצוב שלו, לאחר מכן להדביק את העיצוב על כל דבר שאנו מסמנים. כדי לבצע זאת יש להשתמש ב"מברשת העיצוב" (בית > מברשת עיצוב)   לאחר שסימנו לעצב קטע אחד מסמנים אותו ולוחצים על "מברשת העיצוב", התהליך מתבצע כמו שאנו צובעים קיר, מה שנצבע יודבק בעיצוב.

 שימו לב: לחיצה אחת על מברשת העיצוב, מדביקה פעם אחת. לחיצה כפולה על מברשת העיצוב מדביקה אין סוף פעמים (עד שנעצור עם מקש "Esc" או לחיצה נוספת על מברשת העיצוב). כמו כן ניתן להשתמש בקיצור: "Ctrl + Shift + C" על מנת להעתיק עיצוב. ו- "Ctrl + Shift + V" על מנת להדביק עיצוב.

 

 

 

קיצורי מקלדת

  1. העתק+ הדבק    Ctrl+C / Ctrl+V
  2. שמירה  Ctrl+S    לשמירה בשם – F12
  3. פתיחה     Ctrl+O  
  4. הדפסה    Ctrl+P
  5. פתיחת קובץ חדש  Ctrl+N
  6. סגירת חלן וCtrl+F4
  7. סימון הכול Ctrl+A
  8. מעבר בין חלונות Alt + Shift
  9. מעבר בין לשוניות (בדפדפן) Ctrl + Shift
  10. יישור טקסט  Ctrl+r ימין - Ctrl+L – שמאל   Ctrl+E – אמצע
  11. F-7 בדיקת איות 



 
Outlook   - קיצורי מקשים
Ctrol + n - פתיחת הודעה חדשה
Ctrol + k – חיפוש שם במאגר (מזינים שם\או חלק משם ולחוצים Ctrol +k)
Ctrol + d – מחיקת הודעה
Ctrol + r – השב
Ctrol + shft + r – השב לכולם
Ctrol + f – העבר ל
Ctrol + 1\2 – מעבר מהיר בין הדואר ליומן
בכתיבת ההודעה ניתן להשתמש בקיצורי מקשים של אופיס (העתק\הדבק\הדגש\צבע)
 
ניהול כללים והתראות – באמצעות המסך ניהול כללים ניתן לנהל את קבלת המיילים לחלוקה בתיקיות לפי הכללים שנקבעו (קובץ> ניהול כללים והתראות > כלל חדש)
ניתן הגדיר הודעות לפי משתמש\מילים ספציפיות \ הודעות קבוצתיות ועוד שלל הגדרות שכל הודעה שתיכנס לכלל תעבור אוטומטי לתיקיה שצוינה
הערה – ניתן לבצע את הפעולה הבאה גם בGMAIL   בהגדרות > מסננים וכתובות חסומות > צור מסנן חדש
 

אין תגובות: